Obwodnica Metropolitalna a drogi dojazdowe.
GDDKiA otworzyła oferty na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Jej budowa zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta.
22 oferty łącznie wpłynęły od firm i konsorcjów zainteresowanych realizacją dwóch zadań w ramach budowy drogi ekspresowej S6 OMT. Niedługo wyłonione zostaną najkorzystniejsze oferty.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40056/Znamy-oferty-na-S6-Obwodnice-Metropolii-Trojmiejskiej
Jednocześnie w celu uniknięcia całkowitego zablokowania Banina i okolicy a także innych miejscowości, przez które przebiegać będą drogi dojazdowe do planowanej obwodnicy trwają prace nad Koncepcja przebiegu połączeń drogowych do węzłów Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta.
Czy tak będzie wyglądać dojazd do obwodnicy metropolitalnej??….
Na dzień dzisiejszy trudno stwierdzić a zaprezentowana poniżej dokumentacja to „luźna” koncepcja. Od momentu jej powstania w wielu miejscach w przebiegu proponowanych dróg powstała nowa gęsta zabudowa mieszkaniowa. Ponadto nie powstała jeszcze żadna wiążąca dokumentacja. Żaden wariant nie został wybrany oraz nie zostało wykonane studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe (STEŚ). Poniżej zamieszczone są warianty, które mogą być brane pod uwagę jako najbardziej realne do zrealizowania oczywiście po skorygowaniu przebiegu.
Dlaczego więc publikujemy ten materiał??…..
Gdyż na etapie rozpoczęcia prac przy budowie Obwodnicy Metropolitalnej winny ruszyć prace przy drogach dojazdowych. Nie możemy pozwolić by przez ulicę Lotniczą biegł ruch tranzytowy do obwodnicy. Po pierwsze stworzy to bardzo duże niebezpieczeństwo dla mieszkańców, po drugie utkniemy w gigantycznych korkach podobnie jak jest w obecnej chwili w Żukowie. Już dziś należy podjąć działania by zaprojektować bezpieczne drogi dojazdowe a także rozpocząć starania o pozyskanie środków finansowych na realizację projektów. Nie może być tak że polepsza się byt ludzki kosztem innych ludzi w sytuacji gdy jest proste rozwiązanie by „wilk był syty i owca cała”.
Poniżej zamieszczamy warianty dotyczące węzła Miszewo:
Koncepcja przebiegu połączeń drogowych do węzłów Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta: https://pomorskie.eu/wp-content/uploads/2020/07/5e54e560-b9df-4b0f-bed5-30e80fee6ba7.pdf?fbclid=IwAR3gOObpuNuEPQRLnz0OpxrTBoYOPbS_fqECpT1U3xViHEyRQiIRonU2x1A