Demontaż ogrodzeń w związku z budową ulicy Pszennej.

INFORMACJA

Szanowni Mieszkańcy ul. Pszennej w Baninie,

Spółka Kruszywo Sp. z o.o., jako Generalny Wykonawca robót budowlanych w ramach zadania „Budowa ul. Pszennej w Baninie”, informuje, że od dnia 03.03.2025 r. rozpoczną się prace rozbiórkowe związane z demontażem ogrodzeń znajdujących się na nieruchomościach, które na mocy decyzji ZRID przeszły na własność Gminy Żukowo.

Prace prowadzone będą na podstawie decyzji Starosty Kartuskiego nr B.6740.7.46.2023.IF.MA z dnia 15 listopada 2024 r., zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Decyzji tej nadano rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza obowiązek niezwłocznego wydania nieruchomości, możliwość faktycznego objęcia ich w posiadanie przez zarządcę drogi oraz rozpoczęcie prac budowlanych.

Podstawą prawną dla przejęcia nieruchomości i realizacji inwestycji są:

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tzw. Specustawa Drogowa – Dz.U. 2023 poz. 162), która w art. 12 stanowi, że nieruchomości objęte decyzją ZRID przechodzą na własność jednostki samorządu terytorialnego z chwilą jej ostateczności lub nadania rygoru natychmiastowej wykonalności.
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. 2023 poz. 1113), regulująca kwestie wywłaszczenia oraz odszkodowań za przejęte grunty.
  • Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2023 poz. 775), w którym art. 108 określa warunki nadania decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności ze względu na interes publiczny.

Informujemy, że Generalny Wykonawca wykonał inwentaryzację fotograficzną wywłaszczonych nieruchomości w celu udokumentowania ich stanu przed rozpoczęciem prac. Zalecamy również, aby mieszkańcy we własnym zakresie wykonali dokumentację fotograficzną swoich nieruchomości przed demontażem ogrodzeń. Może to pomóc w ewentualnych sprawach związanych z odszkodowaniami lub weryfikacją stanu nieruchomości przed rozpoczęciem prac budowlanych.

Zostaniecie Państwo poinformowani pisemnie o procedurze ustalenia wartości nieruchomości. Będzie to przekazana informacja przez Starostwo Powiatowe o wizji w terenie przez rzeczoznawcę wskazanego z urzędu z wyznaczoną datą i godziną wizji na Państwa nieruchomości oraz numerem telefonu do ww. rzeczoznawcy.

W kwestiach formalnych dotyczących odszkodowań informacji udziela:

Starostwo Powiatowe w Kartuzach:

WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

tel. (58) 684-05-96,

e-mail: gospodarka@kartuskipowiat.pl

Adres: Starostwo Powiatowe w Kartuzach, ul. 3 Maja 2/1, 83-300 Kartuzy.

W kwestiach formalnych dotyczących wypłaty odszkodowań informacji udziela:

Urząd Gminy w Żukowie

REFERAT GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

Tel.: (58) 355-08-15

Email: u.walkusz@zukowo.pl

Adres: Urząd Gminy w Żukowie ul. Gdańska 48, 83-330 Żukowo

W kwestiach formalnych dotyczących zaktualizowania danych swojej nieruchomości – dot. wymiaru podatku od nieruchomości pomocy w wypełnianiu wniosków udziela:

Urząd Gminy w Żukowie

REFERAT PODATKÓW I OPŁAT

(Podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny od osób prawnych)

tel.: 58 355 08 24

e-mail: pio@zukowo.pl

Urząd Gminy w Żukowie pokój 4A

ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo

W kwestiach uzyskania informacji o realizowanym zadaniu informacji udziela:

Urząd Gminy w Żukowie

REFERAT INWESTYCJI

Tel.: (58) 685-83-66

Email: u.kaminska@zukowo.pl

Adres: Urząd Gminy w Żukowie ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo

W sprawach technicznych (związanych z przebiegiem prac budowlanych) można kontaktować się z Generalnym Wykonawcą. – Kierownik budowy: Kamil Sobczak tel. 605 760 877

Dziękujemy za Państwa wyrozumiałość i współpracę!

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przepisz kod z obrazka