Otrzymywanie decyzji podatkowej ePUAPem (podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny)
Podatniku, jeśli otrzymywałeś decyzje w sprawie podatku od nieruchomości w formie papierowej, a chciałbyś otrzymywać je w formie elektronicznej możesz to zmienić. W tym celu:
- Załóż PROFIL ZAUFANY (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem)
- Załóż konto na elektronicznej platformie ePUAP,
- Po założeniu konta wyślij pismo ogólne o treści: „Wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej”
Pamiętaj, w każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wracając jednocześnie do formy papierowej.
Podatniku, jeśli nieruchomość stanowi współwłasność, współwłasność małżeńską, to każda z osób która chce otrzymywać decyzję podatkową za pośrednictwem platformy ePUAP zobowiązana jest do złożenia ze swojego konta ePUAP oświadczenia o wyrażeniu zgody na otrzymywanie pism drogą elektroniczną.
Zasada ta dotyczy również małżonków, gdzie każdy z małżonków z osobna winien takie oświadczenie złożyć ze swojej platformy ePUAP.
W przypadku osób, które takiego oświadczenia nie złożą decyzja jak dotychczas wysyłana będzie tradycyjną drogą pocztową dostarczana przez operatora pocztowego (Poczta Polska).